Obecná pravidla

  • Povinné jsou postapo kostýmy. Stalkerům není dovoleno nosit maskovací komplety stejného vzoru (stejné kalhoty i vršek). Na začátku akce proběhne tzv. kostýmová zkouška, kde svolavatel akce (org) zkontroluje, zda všichni hráči mají kostým (a že nikdo nemá maskovcí komplet).
  • Hrajte postavu de chuti, zranění hrajeme co nejreálněji (viz níže), hráč si nepamatuje okolnosti své smrti, po respawnu hrajete jinou postavu. NPC, kteří jsou pro děj hry důležití, hrají postavu i přes smrt, ta je pak jakoby nesrmtelná. NPC může zemřít herně tzv. epickou smrtí.
  • Stalkeři se mohou spojovat do skupin maximálně po 5ti. Výjimku tvoří frakce, která ale musí být schválena orgem.
  • START PACK: Každý hráč dostane na začátku hry tzv. start pack, který obsahuje munici - cca 50 kusů a broky (herní platidlo). Součástí start packu mohou být malé lightsticky nebo mapa apod., záleží vždy na prostoru. Vzhledem k množství munice doporučujeme používat tlačné zásobníky, nikdo nebude zvýhodněm zvýšením munice ve startpacku proto, že tzv. nenatočí.
  • Munice, léky, drogy a broky mohou být součástí lootů.Vyděláváte si plněním úkolů, prodáváním nalezených předmětů, okrádáním mrtvých a zraněných (lze okrást jen o herní předměty - léky, nalezené předměty, munice apod.). 
  • Existují také oblasti, do kterých bude vstup umožněm pouze pod vlivem protiradiační drogy, tyto zamořené oblasti budou zřetelně označeny. Účinky herních léků jsou popsány níže. 
  • Svolavatel akce (dále Org) si vyhrazuje právo vyloučit ze hry hráče, jenž nedodržuje nebo zneužívá pravidla, popřípadě jinak narušuje průběh hry, nebo bezpečnost svou i ostatních. Neexistuje neherní jednání a dodržujte roleplaying. Především to, že si nepamatujete okolnosti své smrti, nebo komunikace typu "zastřel si mě, však za půl hodiny se respawnu a pak si tě najdu". Zákaz neherního jednání platí i pro komunikaci. Neherně lze mluvit jen v důležitých případech, především s orgem nebo NPC a vždy musíte upozornit, že mluvíte neherně - tzv. že předtím řeknete Check, nebo "neherně...." a pak řeknete, co máte na srdci.
    Org má vždy pravdu!
  • Zákaz používání vysílaček herně. Vysílačky budou povoleny jen pro neherní komunikaci. To znamená, že ji klidně můžete mít, ale jen vyplou, pokud budete nutně potřebovat orga nebo NPC z neherních důvodů - zranění, PČR a pod., zapnete ji na předem dané frekvenci a zavoláte nás. Zakázáno je také odposlouchávání vysílaček orgů a NPC
  • Zákaz používání noktovizorů
  • Je zakázáno se po herním prostoru procházet s reflexní vestou - hráč, který nasadi reflexku je považován za mrtvého a musí proto jít hned na respawn na určenou dobu. Neexistuje neherní jednání - herní je i spaní, jídlo atd. Hráč, který toto nebude dodržovat může být potrestán dvojnásobným respawnem a po opakovaném porušení vyoučením ze hry. V reflexní vestě lze jít pouze do ohraničeného prostoru parkoviště, zde být jen dobu nezbytně nutnou - najít náhradní oblečení, jídlo a podobně - a poté parkoviště opustit, sundat reflexku a ostatní provádět herně.
  • Ze začátku je povolena střelba pouze jednotlivími ranami - poloautomaticky. Až po upgradu u technika lze střílet dávkou.  
  • Další pravidla závisí od prostoru, na kterém akce probíhá, tyto budou doplněny

Pravidla zranění, smrti a zajetí

1. Zranění 

  1.1 Hráč může být zraněn střelnou zbraní (povolené jsou jen airsoftové zbraně s plastovou municí!) nebo chladnou zbraní. Za chladnou zbraň se považují gumové cvičné nože apod., popřípadě doma vyrobené cvičné zbraně (sekery, kyje atd.), které musí být dostatečně měkčené např. molitanem - org si vyhrazuje právo vyzkoušet takovou zbraň na jejím majiteli. Údery musí být dostatečně zpomaleny, nejlépe jen naznačeny, aby nedošlo k reálné újmě na zdraví či majetku! 

  1.2 Zranění chladnou zbraní: hráč, jenž byl zraněn chladnou zbraní (tedy jejím "ostřím" apod.) je při zásahu do trupu, krku a hlavy na místě mrtev. Hráč, jenž má zraněnou končetinu JEDNOU ranou, hraje zranění (a končetinu nepoužíva, nebo alespoň výrazně kulhá atd. - zde prostor pro RP) a musí být do 2 minut ošetřen obvazem (polním medikem), nebo vyléčen u chirurga. Pokud není ošetřen nebo vyléčen do 2 minut, hráč umírá. Pokud je zraněný hráč, nebo hráč ošetřený obvazem (tedy ne vyléčený chirurgem) zraněn podruhé kamkoliv do těla či končetiny, a to jak chladnou, tak i střelnou zbraní, je na místě mrtev!

  1.3 Zranění střelnou zbraní: Střela do trupu (hrudník, břicho, pánev), hlavy nebo krku znamená okamžitou smrt. Pro střelu do končetiny platí totéž, jako pro zranění končetiny chladnou zbraní.

  1.4 Posilující léky: Tento lék - MEDEX - je symbolizován moukou v malém "dealeráčku". Hráč, který je pod vlivem posilujícího léku může ignorovat 1 zásah po dobu 20 minut od užití, ať už chladnou nebo střelnou zbraní. Toto neplatí pouze pro zásah do hlavy a krku, protože takový zásah znamená vždy okamžitou smrt.

 1.5 Protiradiační drogy: Antirad - strouhanka v dealeráčku. Pod vlivem tohoto léku můžete vstoupit do zamořené zóny a být v ní 10 minut. Tzn. že doba účinku drogy od její konzumace je 10 minut, ovšem vzniká na ní závislost a hráč musí brát každou hodinu jeden sáček s drogou (totéž platí pro Medex)

 1.6 Léčba závislosti: Závislost se přenáší přes smrt, takže i po respawnutí je hráč stále závislí. Může se vyléčit buď klasickou metodou u chirurga, nebo experimentální látkou ATOMIX, kteroou má vědec.

2. Léčení a ošetření

 2.1 Ošetření: Probíha obvázáním zraněné končetiny polním medikem (opět prostor pro RP, kurz polního medika si lze udělat u Chirurga), obvazy lze za herní měnu (broky) koupit u Chirurga. Po ošetření není hráč vyléčen! Hraje stále zranění, tzn. kulhá na zraněnou nohu, nestřílí zrněnou rukou atd., ale už není časově omezen 2 minutami jako bez ošetření. Obvaz může ošetřenému hráči odebrat pouze chirurg, tím je pak hráč vyléčen. Pokud je ošetřený hráč znovu zasažen, umírá. Po respawnu už zraněn není a obvaz neherně vrací chirurgovi. 

 2.2 Vyléčit hráče může jen chirurg a to sundáním obvazu a nezbytnými lékařskými zákroky - prostor pro RP

3. Smrt hráče

 3.1 Hráč může zemřít 

  •  Zásahem do trupu, hlavy a krku
  •  Vykrvácením (neošetřením zranění do 2 minut) nebo druhým zásahem, pokud už je zraněn čí ošetřen
  • Vstupem do zamořeného prostoru (viditelně označený) bez nutných protiopatření (protiradiační drogy) - okamžitá smrt 
  • Nedodáním návykové látky v časovém intervalu (protiradiační drogy i posilující léky jsou návykové, mají různé doby účinku ale musí se brát minimálně každou hodinu až do vyléčení závislosti). 
  • Jinou RP smrtí určenou NPC (může být například nepovedená operace u chirurga, vědecký pokus apod.). V takovém případě bude hráči upřesněno jak se chovat atd. 

 3.2 Hráč si nepamatuje okolnosti své smrti! 

 3.3 Hráč, který zemřel musí zůstat na místě smrti po dobu min. 2 minut, nebo do konce probíhajícího střetu. Během této doby může být okraden o herní předměty. Pokud žádné herní předměty nemá (tedy ani munici), může se odebrat na mrtvoliště. Hráč, jenž jde na mrtvoliště, musí být označen reflexní vestou! Hráč může mít herní předměty pouze v kapsách na vnější vrstvě oblečení (tedy ani v blůze pod taktickou vestou!), popřípadě v brašně (např. brašna na plnynovou masku - tzv. žebradlo - apod.) a hráč, jenž chce mrtvolu okrást jej musí prohledat! Zde opět prostor pro RP. Hráči, jenž má být okraden o munici, musí být ponecháno alespon 10 kusů munice.

  3.4 Po uběhnutí doby respawnu na mrtvolišti jde hráč ještě jako mrtví na místo své smrti (záleži na okolnostech) nebo do tábora Žoldáků (poblíž mrtvoliště), či do Baru, kde se oživí (sundá si reflexní vestu a hraje). Hráč se NESMÍ oživit např. v zádech nepřítele, aby na něj mohl hned střílet a podobně! Hrajte férově!

4. Zajetí

 4.1 Hráč může být zajat pokud se vzdá nebo je překvapen (prostor pro RP). Hráč může být zajat pouze 1 hodinu, poté musí být zabit nebo propuštěn. Zajat může být i zraněný hráč, ale tento musí být neprodleně ošetřen.

 4.2 Zajatý hráč může být okraden (opět mu musí být ponecháno alespoň 10kusů munice). Věznitel nemusí hráči fyzicky brát jeho zbraně, ale musí mu říct, jaké zbraně mu herně zabavují a zajatec je nesmí použít. Bude- li mít zajatec schovaný gumový nůž nebo pistoli někde např. v botě a věznitel si jej nevšimne (neupozorvní zajatce, že mu zbraň byla zabavena), může ji zajatec použít ke svému osvobození. Propuštěný hráč může nadále používat své zbraně (při propuštění mu byli vráceny), nesmí je ale použít okamžitě proti svým předchozím věznitelům (měl by odejít alespoň z dohledu, než své zbraně proti nim použije). Hráč jenž se osvobodí sám může hned po osvobození používat jen nezabavené zbraně, zabavené zbraně může použít, až zmizí věznitelům z dohledu.

 4.3 Zajatec může být vyslýchán. Zde platí pravidlo Rudé stop. Pokud při výslechu zajatý hráč řekne "rudé stop", znamená to, že věznitel používá nepřiměřený psychycký nebo fyzický nátlak. Zajatec musí popravdě odpovědět na 3 herní otázky a následně odchází na respawn jako mrtví. Při použití "rudého stop" je možné se neherně domluvit s věznitelem na dalším herním postupu, pokud zajatec nechce jít na mrtvoliště.

4.3 Omráčení: Hráče lze omráčit naznačením úderu kontaktní měkčenou zbraní na hlavu hráče. Tento poté hraje omráčeného po dobu 5 - 10 minut. Po tuto dobu může být hráč zajat, dodatečně zabit, přesunut nebo ponechán na místě. Hráč si po probuzení z omráčení nepamatuje okolnosti omráčení, hraje zmateného.

4.4. Zmrzačení: Zmrzačit vás může pouze NPC, např. jako herní trest, při nepovedené operaci apod. Vždy bude řečeno jak zmrzačení hrát, jak dlouho, a co po něm ;)


Zone AfterWar
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky